20 Temmuz 2011

UN LYS, SERGE LUTENS; BOIS DE VIOLETTE, SERGE LUTENS

Lutens yorumlarima devam edebilmek icin yeni numuneler siparis vermistim. Ilk paketim bu sabah elime ulasti. Un Lys ve Bois de Violette...Her zamanki gibi heyecanla beklenen parfum olmak biraz sansizlik gibi cunku beklentilerin karsilanmasi gerek!


Un Lys'i denemek icin dort senedir bekliyorum sanirim. Elimdeki numuneler yeni bittigi icin siparis vermek bugune kismet oldu. Dort senedir LYS isimli yada versiyonu bir parfum alamiyorum cunku Un Lys'i denemem gerektigini dusunuyordum.

Maalesef bunca yil bosu bosuna beklemisim diyorum:).


Parfum acilisi fazla yogun oldugu halde, yaklasik 10 dakika sonra tende oturusu ile daha begenilesi bir koku oldu. Tabi aslinda begenilmeyek bir koku degil tam olarak ama kateorideki en iyisi degil sadece. Un Lys casual tarzda bir koku gelmedi bana. Parfumu giyebilmek icin giyinip, suslenmek lazim. O halde konfor parfumu olamaz. Yani evdesiniz, yada acil disari cilkacaksiniz, eliniz Un Lys'e giderse bir dusunursunuz, himmm bu parfumu giyebilmek icin uzerime ne giymem lazim...O olmaz, bu olmaz, dusunmek, biraz kasmak lazim yani. Giyindiniz guzel guzel, bu seferde kiyafetinizle, modunuzla yada mevsimle uymayabilir. Bir sekilde kolay giyilebilir bulmadim ben bu parfumu...

Sonra cok fazla Diorissimo tarzi geldi. Ama Diorissimo Un Lys'e fark atar diyorum. Hem ilk versiyon, daha ladylike versiyon, daha kompleks versiyon ve daha ucuz olan versiyon. Dolayisiyla muhtemelen hep secilecek olan versiyon.

Un Lys'i Bois de Violette ile beraber denemem haksizlikti belkide. Cunku gerek Bois de Violette, gerek Feminite du Bois gece gunduz, yaz kis giyilebilecek, vazgecilemeyecek kokular.  Fakat oda ne, Bois de Violette ile Feminite du Bois inanilmaz ama inanilmaz benzer bir acilis yapiyor. Ikisini ayni anda denemedim ama ayni parfumu giydigimi dusundum.  Aralarindaki tek fark, base notalarda Feminite daha odunumsu bir koku iken, Bois de Violette daha meneksemsi bir parfum oluyor. Bu parfumdeki menekse notasina hayranligimi dusunursem, Bois de Violette'yi daha fazla sevdim diyebilirim.Feminite du Bois'lerimi bundan boyle keyifle kullanacagim ama bittikten sonra orjinal Shiseido formulunu artik bulamayacagim icin Bois de Violette kullanmaya baslayacagim.

Un Lys denenmis ve hayran kalinmamis numunlerin arasina girerken Bois de Violette gelecekte almak istedigim parfumlerin oldugu numune cekmecesine giriyor...

Hiç yorum yok: