9 Eylül 2011

NEZ A NEZ kesfim!


Dun benim icin parfum gunuydu. Sabah evden cikarken belirledigim yerler daha cok muzelerdi ama aklimdaki parfumu almak icin gittigim Liberty'den bir turlu ayrilamadim.

Nez a Nez parfum evi ile tanistim ilk defa. Parfumlerin cogu sekerli ve meyveli kokulardi. Bu tarz kokularlarla onceleri aram iyi olmasa da henuz Liberty'den ayrilmadan neredeyse iki adet 100ml parfum alma hatasini yapacak kadar etkilendigim parfumler oldu. Ben Nez a Nez markasini cok sevdim. Yakin zamanda bir discovery seti alip tum parfumlere birer gun ayirarak deneyecegim. Liberty'de sadece ilginc bir kombinasyon oldugunu dusundugum Ambre o Sade'yi denedim. Butun gun burnumu elimden cekemeyince bu kokuyu kesinlikle sevebilecegimi dusundum. Daha ilk andan itibaren cocukluguma gittim zaten. Cunku bu parfum cocukken yemek isteyecek kadar cok sevdigim adel kokulu silgiler gibi kokuyordu. Ustelik bir amber kokusu, ustelik notalarina bakinca cok ciddi olacagini dusundugum bir parfum, ustelik yeterince komplekstirilmis...Ama iste ari mayali silgiler gibi kokuyor...Parfum burnu almis o notalari ve bir sahaser cikarmis bana gore...Ara ara bu koku cheap kokuyor mu diye dusunduren bir koku olmus ama hayir tenimde gelisme surecinde her asamayi kaliteli buldum.

Sadece bir kokuyu hemen reddetti burnum. Bouche Baie oldugunu dusunuyorum. Cunku ilk anda ucuz sampuan kokusu gibi geldi (bu arada ben sampuan kokulari konusunda takintiliyim). Rosier Ardent'de pek hosuma gitmedi cunku zaten gul parfumleri konusunda kendime ait bir zevkim var ve cogu gul kokusunu begenmem. Isminden emin olmadigim diger bir koku cok maskulen geldi. Diger parfumleri ayri derecelerde begendim.  En buyuk problemim 100ml'lik siseler ve yuksek fiyatlari oldu.

Ormonde Jayne'ye gittim. Bu parfum evinin 4-5 kokusu oldukca giyilebilir, oldukca hafif ve ulasilabilir fiyat araliginda. Cok fazla kisi kullanmadigi icin surekli pisti olma durumlari yok. Benim favorim normalde oyle cok sevilmeyen bir parfum: Orris Noir. Bana gore cok dozunda bir iris kokusu. Ne cok cig, ne cok tatli, ne cok klasik, ne cok pahali, ne cok luksum diye bagiriyor...Fakat bu parfumu bir numune alip gunlerce denemisligim yok. Bunun disinda Champaca, Frangipani, Osmanthus hos ve hafif parfumler. Tolu yogun ama giyilebilir bir parfum. Ta'if en cok begenilen ama benim favorim olmayan bir gul parfumu. Kisaca Ormonde Jayne parfumleri denenmeli diyorum.

Daha ozel parfum yorumlarim geliyor...

Hiç yorum yok: