21 Mart 2007

La Chasse Aux Papillons Extreme by L'artisan (2005)


Notalari: ihlamur cicegi, pembe biber, limon agaci cicegi, portakal cicegi, safran, bal, yasemin, sumbulteber, ylang ylang, sandalagaci. Bugun itibariyle - gelen bahar sebebi ile- elimdeki tum sumbul notali parfumleri pespese yorumlamak istiyorum. Boylelikle benim acimdan ve sizin acinizdan en sevdigimiz sumbul notali parfumunu kesfetmemiz daha kolay olacak.

Parfum uzun bir isme sahip oldugu icin ben kisaca "Papillons Extreme" diyecegim. Ismini kelebeklerden alan bu parfumun notalarida ayni kelebekler gibi inisli cikisli, rengarenk... Bugun ozetleyecegim Papillons, normal versiyonundan daha yogun oldugu icin ek olarak "Extreme" ismini almis.

Parfumu bundan bir sure once, bir dergide erkeklerin bayanlara hediye olarak almayi sevdigi bes parfum arasinda gormus ve hemen ebay'den almistim(bu dergiler bu konuda cok basarililar, iyi reklam yapiyorlar dogrusu). Denemeden aldigim parfumu bir kac kez kullanmis ve bir koseye sikistirmistim. Baharin yeniden gelmesi ve sumbul notali parfumleri yorumlama askim ile tenha kosesinden cikardigim parfumu bileklerime siktim. Bir kac kez kokladim, yogun bir koku oldugunu dusundum, keske extreme olmayan versiyonu bende olsaydi dedim...

Parfum acilisini kuru ihlamur notasi ile karisik hafif acimsi limon kabugu ile yapiyor ve birkac saniye icinde pembe biber bu iki notaya ekleniyor. Daha sonra bu notalara portakal cicegi ekleniyor. Bu notalarin ardindan parfumun esas notasi olan sumbul hissediliyor. Aslinda sumbul ust notalardan itibaren derinlerde(alt notalarda) bir yerde hissediliyor ama bir sure sonra daha baskin farkediliyor. Safran, yasemin ve bal orta notalarda hissedilen diger notalardi. Yasemin bir var bir yok! Tenden tene bu nota yokolacak yada hissedilecek bir nota. Parfumun alt notalarda sumbul, ylang ylang ve sandalagaci ile etkisini yitiriyor.

Sonuc olarak Papillons Extreme gunluk giyilebilecek bir parfum fakat herkesin sevebilecegi bir parfum degil. Papillions Extreme'de kullanilan diger notalar sumbulun acimsi kokusunu etkisiz hale getirdigi icin benim hoslandigim bir parfum oldu. Notalar olmasi gereken kadar gercek, ferahlik veriyor ve basarili dengelenmis. Hafif kokulardan hoslanan bayanlar bu kokuyu denemeden almamalilar cunku cok yogun oldugunu dusunebilir ve nefret edebilirsiniz. Ayni sekilde daha hafif versiyonunu da (Extreme olmayan) denemeden almanizi onerimiyorum. Severseniz uzun bir sure birakamayacaginiz bir parfum. Papillons Extreme bir ten parfumu, kiyafet uzerinden kullanilmasini tavsiye etmiyorum.

Sumbul resimi www.alohafriends.com adresinden alinmistir.

Hiç yorum yok: