20 Mart 2007

Lys Méditerranée by Frederic Malle (2000)


Notalari: Ginger Lily(zencefil zambagi), Lily of the Valley (vadi zambagi), Angelica Root(melekotu koku), ambrette seed(bir cesit misk), Orange Flower(portakal cicegi), Water Lily( Su zambagi).

En Passant'tan hemen sonra, ayni marka icerisinde benzer notalara sahip olan diger bir parfum, Lys Mediterranee.

My Sin, En Passant, Diorissimo ve Lys Mediterranee isimli parfumleri nihayet birebir karsilastirdim. Bu dort parfum yaklasik olarak benzer notalara sahip ve genel olarak benim sevdigim parfumlerdi. Ozetle My Sin, bu dort parfumun arasindan ozel amacli giyilebilecek bir parfum olarak ayriliyordu.
En Passant, geriye kalan diger iki parfumden biraz daha farkli, sadece leylak notasi agirlikta, hayran kaldigim ve mutlaka bir sisesini alacagim bir parfum olarak elendi.

Birbirine cok benzeyen iki parfumu en sona biraktim. Diorissimo ve Lys Mediterranee.
Bu iki parfum neredeyse tamamen ayni notalarla basladi. Lys Mediterranee biraz daha asitli bir baslangic yapti. Daha sonra Diorissimo biraz daha sekerli, Lys Mediterranee biraz daha notr devam etti. Ilerleyen asamasinda Diorissimo esans notalari ile, Lys Mediterranee ise kuru notalar ile devam etti. Ne demek bu? Esans bazli parfumun tum notalari parfum yaglarindan elde edilir. Kuru notalar ise, parfum icindeki tum cicek ve diger notalarin kurutulmus malzemelerden olusmasi ve bunlarin alkol icinde uzun bir sure bekletilmesi ile oluyor. Bir sure Diorissimo'nun berrak notalarina hayran kaldim. Diger parfum olan LM ise sanki iyi filtre edilmedigi icin hala cicek tozlari tasiyordu. Ayni hissi En Passant'tada hissetmistim. LM, En Passant'a gore daha yogun oldugu icin, bu his beni biraz daha fazla rahatsiz etti. Diorissimo bir sure sonra hala ayni etki ile devam ederken LM etkisini yitirmeye basladi.
Iki parfumden son notalarini daha cok sevdigim ve secim yapsam muhtemelen sececegim LM olurdu. Fakat fiyat farklarini ve Diorissimo'nun saatlerce suren etkisini goz ardi edersem hayatim boyunca gardrobumda olacak parfum Diorissimo olacaktir.

Lys Mediterranee acilisini hafif asitli(limonlu) bir zambak kokusu ile yapiyor.Bu acilis kesinlikle rahatlatici ve serinletici bir acilis. Parfumun yesil notasi olan melekotu koku tum cekiciligi ile zambak notasina eslik ediyor. Parfum portakal cicegi, misk ve su bazli bir zambal notasi ile devam ediyor. Etkisi tenimde neredeyse yarim gun belirgin bir sekilde hissediliyor. Tum notalar olmasi gereken kadar gercek.

Parfum unisex, fakat kesinlikle kadinsi notalar iceriyor ve bir erkegi boyle bir parfumle dusunemiyorum bile.

Sonuc olarak eger maddi acidan kaygilar tasimiyorsaniz Frederic Malle'nin her parfumu bir eser benim icin. Uzerinde yillarca calisilan ve basariyla sonuclanan eserler bunlar. Dolayisiyla bu parfumu tavsiye ediyorum. Ama eger bu kokuya benzer, basarili ve daha uygun bir fiyata alinabilecek bir parfum istiyorsaniz, Diorissimo sizin kokunuz...

Su Zambagi resmi www.edcheung.com adresinden alinmistir.

2 yorum:

B5 dedi ki...

Bu parfümü tanimyorum ama yillarca Diorissimo kullanan annem tarafindan büyütüldügüme icin detaylarini hafizamda cok net biliyorum.
Kesinlikle kadinsi, dolayisi ile LM in unisex olmasi enteresan. Belki ten farki degisiklikler yaratabilir.


-Diorissimo benim icin hala benim güzel annem demek ;)- Kendime alma sansim yok.

Mademoiselle dedi ki...

B5,
Unisex olmasi konusunda gorusume katildigina sevindim. Diorissimo'yu seviyorsan LM'yi yada En Passant'i deneyebilirsin. Ikiside inanilmaz guzel parfumler.