6 Haziran 2007

W Eau de parfum by Banana Republic (1995), Modern by Banana Republic (1997)


W by Banana Republic
Notalari: honeysuckle(hanimeli), water lily( su zambagi), amber(amber)...

Parfumun tum notalarini maalesef bulamadim. W' nin, benim icin bir hikayesi var. Banana Republic magazalarina her girisimizde ben ilk once bu parfumu bilegime surer, sonra ilgilendigim diger urunleri incelerdim. W'yi her seferinde cok begenir ve bir gun mutlaka alacagimi dusunurdum. Bir hafta once markanin yaptigi bir indirimde Banana Republic'in isim parfumu ile "Modern" isimli parfumlerinin seyahat boyunu aldim. Suan dusuncelerim benim icin baslangictakinden daha farkli. Ornegin ben parfumu daha once hic bu kadar sekerli bulmamistim. Parfumun acilisi cok guzel. Hafif limonlu ve serinletici acilisin hemen ardindan hanimeli muthis duru ve guzel hissediliyor. Fakat nedense ust notalardan orta notalara dogru gelisen parfum birden sekerli bir yapiya donusuyor. Burada beni rahatsiz eden olmasi gerekenden daha sekerli bir gul mu, yoksa zambak mi tam olarak anlayamadim. Zambak,yesil notalar ve su cicekleri ile bir gun once yorumladigim Ming Shu'yu andiriyor bu noktada.


Modern by Banana Republic

W ile birlikte satin aldigim "Modern" isimli parfumu dener denemez cok sekerli oldugunu dusundum. Buna ragmen uzun sure icerisinde ( bir gunun ardindan) aklimda W'den daha kuvvetli bir iz birakti. Parfumun artik uretimde olmamasindan supheleniyorum, cunku ne web sitesinde, ne de diger parfum bilgilerinin oldugu sitelerde bu parfume rastalayamadim. Modern icerisinde misk, vanilya( ayirt edilebilir degil), yesil notalar ve odunumsu notalar oldugunu dusunuyorum.

Sonuc olarak bu parfumlerin, hos olsa bile, ticari amac icin piyasaya surulen diger marka parfumlerinden farklari yok. Notalarin pek cok acidan eksik kaldigini ve parfumlerin kullanani kisa surede bunaltacak kadar sekerli ve basit formullu olduklarini dusunuyorum. Boylelikle artik Banana Republic'e her girisimde bu parfumleri test etmek durumunda kalmayacagim.

Ayni tarz parfumlerin piyasadaki yerlerinin artmasi ile(Kenzo Amour, Ming Shu, Neonatura, W by Banana Republic, Modern by Banana Republic ve digerleri...), basit formulune ragmen neden Eau d'Hadrien'e saplantili bir sekilde kaldigimi anliyorum.

Hiç yorum yok: