15 Eylül 2011

JULIETTE HAS A GUN, KILLS EVERYONE WHO WEARS IT!

Juliette Has a Gun gizemli siseleri ile farkedilmeyecek gibi degil. Markanin ismi oldukca eglenceli. Siselerin icindeki sivi tam bir hayalkirikligi. Parfumleri ele aldigimizda, istenen fiyat gercek disi.

Tum parfumlerin arasinda yorum yapmaya deyebilecek uc koku oldugunu dusunuyorum. Bu uc parfumun koku kartinda yazanlari hemen soyle not duseyim.

Vengeance Extreme:  Patchouli, Rose Bulgare, Vanille de Madagascar
Citizen Queen: Leather, Aldehydes, Labdanum, Iris, Amber
Calamity J.: Patchouli, Iris, Amber, Musc.

Paculi, Iris, Amber ortak notalar. Vengeance gul ile tamamlanmis, Citizen Queen amber ve iris deri ve labdanum ile klasiklestirilmeye calisilmis ve Calamity'de Amber, Iris ve Paculi, Misk ile tamamlanmis. Parfum hikayesi yada parfum burunlarina bakmayacagim bu sefer. Bu sefer burnumun soylediklerine kulak vermek istiyorum.

Hic yapilmayan birseyi yapmak zor biliyorum. Bu isin icindesiniz, yapilmayani yapamiyorsunuz ama para kazanmak istiyorsunuz, bu nedenle tutulanlari kopyaliyorsunuz, bunu da anliyorum ama hala bir market strateji eksikligi var bu isin icinde. Tamam, finans okumadim, bilmem bu isleri ama bari kategorileri cok farkli kokular uretseydiniz. Populer olan notalar ne ise eklemek olmamis...

Vengeance Extreme: Extreme olmayan versiyonu daha sekerli oldugundan bu versiyonunu biraz daha iyi buldum. Parfum sekerli bir gul kokusu. Gul parfumu yapmak bence tecrube ister. Dogru gulu, dogru miktarda ve dogru notalar ile kullanmak cok zor. Ben gecmiste denedim gul parfumu tamamlamayi, oylesine basit sonuclar verdi ki, aylardan sonra pes ettim. Bir parfum masteri her kokuyu yapmali ve en son gul kokusu ile sahalara veda etmelidir bence. Paculi varmis icinde, okumasam tahmin edemezdim. Vanilya varmis, cok sentetik. Hissedilebilirlik: yuksek. Begenmeyen kisiler yaninizdan kosarak ayrilabilir. Vengeance Extreme fiyatina gore siradan, akillarda iz birakmaz! 

Citizien Queen:  Citizien Queen'i tek basina denedigimde siradan oldugunu dusundum. Diger Juliette Parfumleri ile deneyince aralarinda master urunu gibi kaldi. Notalari mukemmel bir parfumu vadediyor. Sonuc ehhh, kullanan kisi cok yanlis bir secim yapmis olmaz! Pek cok pafumun aynisi, uzerinizde begenenler olur muhtemelen sonucta kotu  degil. Etkisi 7-8 saat kalacak gibi. Hissedilebilirlik icin fazla diyebirim. Bu parfumu diger kategoriden kurtaran icinde barindirdigi notalarin uyumu. Uyum var ama oranlar yanlis. Uzerinde biraz daha calisilsaymis tam puan alabilirmis. Herseye ragmen biliyorum: kritik etmek kolay, yapmasi zor.

Calamity J:  Aci, agrasif ve biraz tanidik bir paculi acilisi.  Butun parfumler arasinda niche karakterine en uygun koku bu. Pek sekerli bir parfum degil dolayisiyla sekerli kokulari sevenleri memnun etmeyecek. Amber ve vanilya orda. Iris' secemiyorum. Aktarcilarda mevcut bulunan bir takim sifa yaglarini animsatan bir baz karakteri var.  Dinlendiriyor.  Hepsi bu.


Boylelikle Juliette Has a Gun ajandamdan silinen bir marka oldu.

Hiç yorum yok: